Idag testar jag min första energidryck från märket Pro! Brands. Smaken på drycken är Rio De Janeiro Vaccay Edition.
Smak
Pro Brands Rio De Janeiro har en smak av passionsfrukt och ananas. Två smaker som jag brukar uppskatta. Direkt när jag tar första klunken av Pro Brands Rio De Janeiro så känner jag dock att smaken är onaturlig och har en speciell bismak.
Jag känner ganska snart att det inte är en energidryck som faller mig i smaken. Känner jag efter noga så kan jag visserligen känna en söt ton av något som påminner om ananas. Hade jag inte vetat innan att smaken är ananas och passionsfrukt så hade jag antagligen haft svårt att gissa vad energidrycken hade för smak.
Utseende
Pro Brands Rio De Janeiro har en genomskinlig färg. Jag hade förväntat mig en gul färg i och med de tropiska färgerna, även om färgen på drycken egentligen inte alls spelar någon roll då jag ändå brukar dricka mina energidrycker direkt ur burken.
Pris
Jag minns tyvärr varken var jag köpte min Pro Brands Rio De Janeiro eller vad den kostade. Vid en snabb titt på Pricerunner så kan jag kan se att en burk i skrivande stund ser ut att kosta mellan 15-20 kr.
Koffein
En burk Pro Brands Rio De Janeiro innehåller 105 mg. Dvs. ungefär hälften så mycket som NOCCO (180 mg) och Celsius (200 mg). Detta gör att denna energidryck har ungefär samma uppiggande effekt som Pändys energidrycker (recension av Pändy Lemon/Lime).
Sammanfattning
Pro Brands Rio De Janeiro är en energidryck som smakar konstgjort och har en bismak som inte faller mig i smaken. En burk innehåller 105 mg koffein vilket gör att den piggar upp en del, även om den inte piggar upp lika mycket som exempelvis en burk Celsius eller Nocco.
Med tanke på att jag inte tycker om smaken hos Pro Brands Rio De Janeiro så lär jag inte köpa någon mer burk av denna smak framöver.